Zodat er weer rust, vertrouwen en plezier komt voor je hond. En dat jij als baasje niet druk hoeft te maken wie je hond kan uit laten als je aan het werk bent. Ik kan je daarbij helpen.
om je hond aan iemand anders toe te vertrouwen. Ik zelf ben ook kieskeurig wie mijn hond mag uitlaten en eventueel oppassen als nodig is. Daarbij speelt gevoel een grote rol in, uiteraard ook belangrijk dat er een klik is. Omdat ik zelf dat ook begrijp, ben ik juist degene waar jij je hond toe kan vertrouwen.
Mijn naam is Marieke Bodde – van der Warf en heb een gediplomeerde hondenuitlaatservice. Dit diploma heb ik behaald op de Martin Gaus Academie. Daarbij geef ik ook reading voor overleden of levende dier aan de hand van een foto.
In September 2025 ben ik gestart ik met de jaaropleiding Dierencommunicatie. Ik ben dus dierentolk in opleiding. Wat mijn roeping is naast de individuele hondenuitlaatservice.
Ik volg bijscholingen of opleidingen wat mij interesseert. In verleden vaak een spons geweest en wou alles opnemen wat maar met honden te maken had. Ook heb ik vrijwilligerswerk gedaan als gastgezin voor honden uit het buitenland, dat heeft mijn kennis verbreed.
Doordat ik al met honden werkte op vrijwillige basis smaakte het naar meer en dankzij mijn honden Tobi & Adas is Dog Squad onstaan sinds 2018.
Ik help je dat je hond wordt uitgelaten zodat jij rustig verder kan werken. Je hond zal uitgelaten worden aan een vaste lijn. Ik maak geen gebruik van een slipketting en laat alleen honden uit die een halsband en/of een tuig dragen. Heeft je hond eventueel geen halsband dan gebruik ik een eigen Dog Squad halsband wat je hond om krijgt tijdens het wandelen.
Het is belangrijk dat de hond mij vertrouwt en zich op zijn gemak voelt. Daarentegen kijk ik per hond wat hij/zij nodig heeft. Want elke hond is een individu.
Je hond wordt aan een vaste 5 of 10 meter lijn uitgelaten.
De connectie tussen mens en dier kan je niet afdwingen. Het dier zal het op eigen tempo doen en uiteindelijk met geduld, ,vertrouwen,& kennis zal het dier daadwerkelijk zich laten zien.
Eevee is momenteel mijn enige hond,ze is een Welsch Corgi Cardigan. We hebben haar sinds puppy af aan bij een goede betrouwe fokker gehaald. En wist je dat er 2 soorten corgi’s zijn?
In 2023 is Tobi naar de hemel gegaan en is 14 jaar oud geworden. Tobi had ik geadopteerd toen hij nog 3 jaar oud was. Tobi kwam via een Nederlandse stiching vanuit Spanje naar Nederland. In begin toen ik Tobi had, was het soms best een karwei om hem uit te laten ondanks dat hij een klein hondje was. Werd toen mij verteld dat ik grommen moet corrigeren als Tobi dat deed naar andere honden. Heb dat enkele keren ook gedaan maar iets in mij zei dat ik grommen niet moet corrigeren. En gelukkig heb ik daar naar geluisterd en Tobi kon daardoor beter met andere honden om gaan. Uiteraard loslopen met andere honden ging vaak goed , aan de lijn moest ik gewoon wat alerter zijn. Ook ik heb fouten gemaakt in het verleden met mijn honden.
2020 is Adas naar de hemel gegaan. Adas heb ik via een Nederlandse stichting geadopteerd uit Polen.
Door hem ben ik anders gaan kijken naar honden, in het verleden heb ik verkeerd getraind met Adas. Ja hij had toen een slipketting om, en die is uiteindelijk eraf gegaan en vervangen voor een halsband met tuig. Door Adas ben ik zelf op onderzoek gegaan en weet gelukkig nu beter. Ben hem ook daardoor enorm dankbaar voor.
Tobi en Adas spelen een mooie rol in de dierencommunicatie , ze vinden het geweldig om dat mogen vervullen om zo hun wijsheden en verhalen te mogen delen met mij en anderen.